Розглядаючи ілюстровані книжки, діти можуть краще зрозуміти навколишній світ. У такому віці, вони здатні сприймати інформацію не тільки на слух, але і "на око".
Дослідження на цю тему було проведене психологами австралійського Університету Квінсленда й Університету американського штату Вірджинія.
Автори рекомендують показувати і читати дітям книжки з картинками не менше 40 хвилин на день. Вважається, що така практика значно поліпшує сприйняття і формує навички інтерпретації й осмислення навколишнього світу.
Фахівці провели два тести, у яких брали участь 132 дитини у віці півтора, два і два з половиною року. Дітей розділили на дві групи і роздали їм книжки з фотографіями або кольоровими малюнками, на яких послідовно показувалося, як зробити нескладне дитяче брязкальце. Після цього дітям роздали матеріали, необхідні для того, щоб його зібрати.
З’ясувалося, що тільки наймолодші учасники тестів намагалися зібрати іграшку так, як було показано на картинках. Таким чином, з’ясувалося, що зовсім маленькі діти здатні сприймати інформацію в графічних символах і навчитися виконувати самостійно нескладні і незнайомі їм дії з новими об’єктами. У наступному тесті дітям віком двох і двох з половиною років показували чорно-білі малюнки, які вони сприймали набагато гірше.
Не дуже давно психологи ізраїльського Університету імені Бен-Гуріона підтвердили той факт, що і система управління увагою починає працювати в дітей у дуже ранньому віці. Їм вдалося довести, що дитина усвідомлює найпростіші арифметичні операції із шестимісячного віку.
|